یک پلیر کنجکاو و بیباک در بتلفیلد ۱، با حل معمای Easter Egg؛ موفق شد زمان احتمالی انتشار نسخه بعدی بتلفیلد، یعنی Battlefield V را کشف کند.
در هفتهای که گذشت، بازیبازان در بازی بتلفیلد ۱ موفق شدند یک در که به مدت یک سال بسته مانده بود را باز کنند. بالای این در، که در نقشه “Fort de Vaux” پیدا میشود؛ کلمه “Isolement” نوشته شده است. در آپدیت پچ جدید تعدادی دکمه به محیط این قلعه اضافه شد، که در پشت پوستر و علائم موجود در محیط قلعه مخفی شدهاند. این دکمهها بر روی حرف خاصی از این پوسترها بیرون زدهاند. اگر این دکمهها را به ترتیبی درست فشار دهید تا کلمه “Isolement” هجی شود، در برای شما باز خواهد شد.
پشت در، یک سلول متروکه وجود دارد. در گوشه این سلول یک تونل قرار دارد که امکان ورود به آن وجود ندارد ولی میتوانید نارنجک داخل آن پرتاب کنید. همچنین یک سیستم لوله کشی با تعدادی شیرفلکه در اتاق وجود دارد که میتوانید شیرها را باز و بسته کنید. درون سلول یک نقاشی ناتمام از یک اسب سفید نیز یافت میشود.
در ویدیو زیر میتوانید نحوه فعال کردن لولهها و نگاهی به محیط این سلول بیندازید.
به نظر میرسد که لولههای درون سقف چکه دارند و صدای به وجود آمده به شکل کد مورس میباشد. ترجمه این کد، آدرس یک وبسایت را مشخص میکند:
ea.com/neverbethesame
این آدرس شما را به یک وبسایت میبرد که تاریخ ۲۳ می ۲۰۱۸ (۲ خرداد) و نام بازی بتلفیلد در آن نوشته شده است. به نظر میرسد که این تاریخ، زمان رونمایی از نسخه بعدی سری محبوب بتلفیلد، که با نام Battlefield V شناخته میشود و در جنگ جهانی دوم به وقوع میپیوندد؛ خواهد بود.
شرکت کویی تکمو (Koei Tecmo) تصاویر و اطلاعات جدیدی از بازی جدید خود در سبک شبیه ساز جنگی به اسم Nobunaga’s Ambition:Taishi منتشر کرد.
این اطلاعات شامل مکانیکهایی مانند Resolve System (به این صورت که هر یک از افسرها تمایلات و خلق و خوی مخصوص به خود دارد که بر رفتار و تصمیمات او تاثیر میگذارد)، Council System (هر یک از افسرها تلاش میکند به خواستههای خود برسد که این خواستهها از Resolve system نشاُت میگیرد)، سیستم توسعه شهری و یک سیستم برنامه ریزی تعریف شده برای فاز نبرد میشوند. به طور کلی به نظر میرسد که این بازی نسبت به نسخههای قبلی این سری، شامل جزییات بسیار بیشتری میشود. تعدادی تصویر از محیط بازی که برخی از سیستمها و مکانیکهای معرفی شده را نشان میدهد، منتشر شده است که در ادامه میتوانید این تصاویر را مشاهده کنید.
بازی Nobunaga’s Ambition:Taisho بر روی پلیاستیشن ۴ و رایانههای شخصی در تاریخ ۱۵ خرداد (۵ جون) در آمریکای شمالی منتشر خواهد شد. طرفداران این سری در اروپا باید سه روز بیشتر برای تجربهی این بازی منتظر بمانند.
اکتیویژن (Activision) ناشر بازی Crash Bandicoot N. Sane Trilogy، امروز اعلام کرد که این عنوان زودتر از موعد مقرر برای رایانههای شخصی، ایکسباکس وان و نینتندو سوییچ عرضه خواهد شد.
Crash Bandicoot N. Sane Trilogy که پیشتر قرار بود سهشنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۷ (۱۰ جولای ۲۰۱۸) عرضه شود حال در تاریخ جمعه ۸ تیر ۱۳۹۷ (۲۹ ژوئن ۲۰۱۹) برای رایانههای شخصی، ایکسباکس وان و نینتندو سوییچ عرضه خواهد شد. همانند نسخه پلیاستیشن ۴، این عنوان شامل هر سه نسخه کلاسیک خواهد بود.
از جمله ویژگیهای جدید بازی میتوان به گرافیک و نورپردازی بهبود یافته، انیمیشنها و بافتهای جدید و تغییراتی در صحنههای سینماتیک بازی اشاره کرد. و همچنین با حضور صدا پیشه اصلی تمام دیالوگها دوباره ضبط شدهاند. همپنین شما میتوانید با انتخاب شخصیت Coco به انجام مراحل بازی بپردازید.
سال قبل بود که Crash Bandicoot N. Sane Trilogy به صورت انحصاری برای پلیاستیشن ۴ عرضه شد و حال بعد از پایان انحصار زمانی برای رایانههای شخصی، ایکسباکس وان و نینتندو سوییچ عرضه خواهد شد. انتظار میرود نسخه جدید Crash Bandicoot در سال ۲۰۱۹ عرضه شود.
“ورودی راحت، خروجی تقریبا غیر ممکن”؛ این شعار بازی Agony است. بازیای که به نظر میرسد کمی بیش از حد خط قرمزهای دنیای ما را رد کرده است! حال به تازگی تریلری از بازی منتشر شده است که ما را بیشتر با حال و هوای آن آشنا میکند.
ما قبلا در بازیهای بسیاری به جهنم سفر کردهایم، ولی تصویری که Agony از سرزمین آتش به ما میدهد بسیار متفاوتتر و وحشتناکتر از بازیهای دیگر است. شیاطینی که آلتشان را به هم میکوبند(!)، هیولاهایی با کلههای عجیب و غریب و خارج از عرف، و کودکانی که از بالای یک صخره به پایین انداخته میشوند تا خوراک موجوداتی گردند که آن پایین با دهانی باز منتظر غذایشان هستند.
Agony یک بازی اول شخص در ژانر وحشت است و در دل جهنم جریان دارد که در آن باید خاطراتی که شما را به این مکان وحشتناک کشانده بازیابی کنید. در عین حال نیز باید با شیاطین مبارزه و با قدرت ذهن خود آنها را کنترل نمایید.
بازی پر از صحنههای وحشتناک و نگرانکننده است؛ تا جایی که سازندگان بازی برای عبور از سیستم درجهبندی کنسولها مجبور شدند تا مقداری از خشونت بازی را کاهش دهند. البته سازندگان به کسانی که خواهان تجربهای کامل از بازی هستند این قول را دادهاند که بهینهسازی اختیاری برای حذف سانسورهای بازی بر روی رایانههای شخصی منتشر میکنند.
قبل از این هرگز شاهد تریلری با این حجم از محدودیت سنی نبودیم! مراقب باشید که این ویدیو پر از صحنههای قتل کودکان، برهنگی و صداهایی فوقالعاده گوشخراش و آزاردهنده میباشد.
Agony در تاریخ ۲۹ می (۸ خرداد ۹۷) بر روی پلیاستیشن ۴، اکسباکس وان و رایانههای شخصی منتشر میشود.
هوپوو گیمز (Hopoo Games) در اقدامی دراماتیک تصمیم گرفته Risk of Rain را از یک بازی دوبعدی به یک بازی سهبعدی سوم شخص تغییر دهد. حال با تماشای این تریلر ده دقیقهای میتوان با اطمینان گفت که این اقدام هوپوو تصمیم درستی بوده است.
با توجه به تریلر میتوان گفت که بازی تغییرات بسیاری داشته است. در صدر این تغییرات میتوان به سیستم نشانهگیری اشاره کرد. سیستم نشانهگیری برای کلاسهایی مانند شکارچی (Huntress) که در حین دویدن میتوانند شلیک کنند، مناسب به نظر میسد ولی وقتی صحبت از نشانهگیری در مسافت نزدیک به میان بیاید به نظر میرسد بازی دارای مشکلاتی میباشد.
استودیو هوپوو سال گذشته یک بهروزرسانی عظیم را در وبسایت خود منتشر کرد. آنها بیشتر وقت خود را به تقویت بخشهای فنی و پشتصحنه بازی اختصاص داده بودند. ولی در حال حاضر به نظر میرسد تمرکز اصلی استودیو بر روی بخش محتوای بازی و پرداخت نهایی آن میباشد.
در توضیحات این بهروزرسانی مطالب زیر بیان شده است:
کلاسها، مراحل، آیتمها، هیولاها و باسهای جدید به علاوه تمام محتواهای اورجینال و اصلی از بازی Risk of Rain به بازی اضافه شده است. ما با حفظ هسته اصلی بازی توانستیم محتویات جدیدی خلق کرده و لایههایی دیگر را به بازی پیشین خود RoR1 اضافه کنیم. ما هدفمان این بود که مطمئن شویم محتویاتی کاملا جدید به منظور سرگرمی بیشتر به بازی اضافه شود و تلاش کردیم استانداردهای طراحی را نسبت به بازی قبلی خود در سطح بالاتری نگه داریم. تمام سعی خود را خواهیم کرد تا آیتمها و دشمنان بازی فقط نقش پرکردن بازی را نداشته باشند.
این استودیو همچنین به دنبال استفاده از بازخوردهای بازیکنان جهت شکل دادن به بازی است؛ از جمله در بخش چندنفره بازی و آپدیتهایی که در آینده منتشر خواهد کرد. هنوز تاریخ مشخصی برای انتشار بازی اعلام نشده است.
در چهارشنبه گذشته، پکستور، یکی از پیشگامان صنعت حافظه های جامد، در تهران به طور رسمی فعالیت خود را آغاز کرد. این برند تایوانی فعال در زمینه تولیدات SSD های مبتنی بر فناوری NVMe، فروش جدیدترین سری محصولات خود را در ایران به طور رسمی شروع کرد.در ابتدا عاطفه ساعدی، روابط عمومی دفتر پلکستور در ایران، پس از خوش آمد گویی به حاضرین، توزیع رسمی و فعالیت دفتر پلکستور در ایران را اعلام کرد. سپس شایان باستانی، بخش توسعه بازار پلکستور، به توضیحاتی در زمینه برند پلکستور و دستاوردهای این کمپانی پرداخت: ” پلکستور در سال ۱۹۸۹ با تولید دیسک های نوری فعالیت خود را آغاز نمود، سپس در سال ۲۰۰۴ نخستین محصول SSD خود را با نام M1 معرفی و روانه بازار کرد. این برند با هدف ارتقای جایگاه خود در بازار ذخیره سازی، در سال ۲۰۱۴ نیز نخستین درایو مبتنی بر PCIe M.2 را با نام M6e طراحی و در بازار به فروش رسانید. بعد از آن در هر سال، محصولی جدید با ویژگی های جدید معرفی کرده که در سال ۲۰۱۸ آخرین سری از محصولات مبتنی بر NVMe را با نام سری M9Pe رونمایی کرده است.
پلکستور در بازار جهانی دارای شرکای تجاری متعدد و خوشنامی است که این به معنای تایید کیفیت محصولات آن است. پلکستور علاوه بر حفظ قیمت مناسب، بهترین کیفیت را برای مشتریان خود به ارمغان می آورد. در خط تولید این برند، سخت گیرانه ترین آزمون ها برای همه محصولات در نظر گرفته شده تا محصولی با طول عمر بسیار بالا، با بهترین عملکرد به بازار ارائه شود… محصولات پلکستور در حال حاضر به طور رسمی توسط شرکت آواژنگ توزیع شده و با گارانتی ۵ ساله آواژنگ در کشور به فروش می رسد…”
سپس سید مهدی یحیایی، مسئول فنی دفتر پلکستور، به توضیحاتی به طور تخصصی در مورد آخرین سری محصولات تولید شده پلکستور پرداخت: “… پلکستور با معرفی M6e برای نخستین بار در محصولاتش فرم فاکتور HHHL (half height, half length) را به کار گرفت. در سری M6e Black edition با اضافه کردن یک هیت سینک کارامد به مدل M6e(A) Black Edition توانست دمایی بسیار مناسب در کنار عملکرد عالی برای این سری بدست آورد. امسال با معرفی سری M9Pe ، حجم ها و مدل های متنوعی ارائه شده که بر حسب نیاز، می توانید محصولی بی نظیر از همه لحاظ از پلکستور انتخاب کنید…
سری M9Pe دارای سه مدل M9PeY، M9PeG و M9PeN با حجم های ۲۵۶، ۵۱۲ گیگابایت و ۱ ترابایتی است که مدل M9PeY دارای یک هیت سینک بزرگ، با طراحی بسیار زیبا، مجهز به نورپردازی RGB و عملکردی عالی در خنک سازی درایوهای پرسرعت SSD است. مدل M9PeG دارای یک هیت سینک کوچک، برای استفاده در مادربوردهایی که محدودیت اسلات PCIe دارند متناسب است. M9PeN نیز بدون هیت سینک عرضه می شود که برای لپ تاپ ها گیمینگ بسیار توصیه می شود. همچنین مادربوردهای دارای هیت سینک M.2 نیز یکی از بهترین انتخاب ها برای استفاده از این سری هستند. دو مدل M9PeG و M9PeN با رابط M.2 به سیستم وصل می شوند…
…پلکستور به دلیل استفاده از رده بالاترین تراشه کنترلر Marvell می تواند فرامینی فراتر از کنترل اطلاعات را در SSD پدید آورد. همین امر موجب شده تا پلکستور بتواند فناوری های متعددی را برای SSDهای خود به رایگان در اختیار کاربران قرار دهد. این فناوری شامل TrueProtect، TrueSpeed، PlexTurbo، PlexNitro، PlexCompressor و PlexVualt است…
M9PeY که به عنوان پرچمدار درایوهای پلکستور شناخته می شود، به طور ویژه ای برای گیمرها طراحی شده است. ظاهر لوکس آن با سیستم های گیمینگ امروزی به سادگی ترکیبی عالی ایجاد می کند و برخلاف رغبا، دیگر اثری از یک قطعه با ظاهر معمولی در کیسی رده بالا با پلکستور نخواهید دید. یک هیت سینک ویژه با نورپردازی RGB و نشان سفید رنگ و درخشان PLEXTOR، ظاهری جذاب به این محصول بخشیده است. SSD های پرسرعت به دلیل استفاده از کنترلر های رده بالا و تراشه های حافظه پرسرعت، دمای بالایی تولید می کنند که این حرارت سرعت خواند و نوشتن را بسیار محدود می کند. هیت سینک سری M9PeY می تواند ۲۵ درجه دمای SSD را کم کرده و این SSD ها در استفاده طولانی مدت این دما هیچگاه بالاتر از ۶۵ درجه نخواهند رسید…
پلکستور با استفاده از حافظه های ۶۴ لایه ای TOSHIBA BiCS3 3D TLC، و رده بالاترین تراشه کنترلر شرکت Marvell با نام Marvell 88SS1093 سرعتی بیش از ۳۲۰۰ مگابایت در ثانیه برای خواند و ۲۱۰۰ مگابایت بر ثانیه برای نوشتن و طول عمر ۱۵۰۰۰۰۰ ساعت معادل ۱۷۲ سال در سری M9Pe در دسترس قرار داده است…”
هم اکنون سری جدید محصولات در کشور با گارانتی ۵ ساله شرکت آواژنگ در حجم ها و مدلهای مختلف در بازار در دسترس است.
تبلیغ تلویزیونی جدید بازی Detroit: Become Human یکی از شخصیتهای اصلی بازی و انتخابهایش را نشان میدهد.
در جدبدترین اخبار مربوط به بازی و سرگرمی، امروز شرکت سرگرمیهای تعاملی سونی، تبلیغ تلویزیونی جدیدی از بازی ماجراجویی Detroit: Become Human منتشر کرده است. این ویدیو بسیار کوتاه است، زیرا از قالب تبلیغات تلویزیونی متداول پیروی میکند، اما به هر شکل بخشهایی از بازی Detroit: Become Human را به نمایش در میآورد. این ویدیو به مانند تبلیغ تلویزیونی قبلی روی این واقعیت تمرکز دارد که تمام انتخابهایی که شخصیتها در طول بازی انجام میدهند، توسط بازیبازها اتخاذ میشوند، اما اینبار همه چیز درباره کانر (Connor)، یکی از شخصیتهای اصلی بازی است.
عنوان Detroit: Become Human در تاریخ جمعه ۴ خرداد ۱۳۹۷ ( ۲۵ مه ۲۰۱۸ ) به صورت انحصاری برای کنسول پلیاستیشن ۴ عرضه و منتشر خواهد شد.
در ادامه ویدیو تبلیغاتی منتشر شده را مشاهده و در صورت تمایل آن را دریافت نمایید.
کمتر از یک ماه به انتشار بازی مورد انتظارِ Vampyr باقی مانده است. در این میان سازنده آن، استودیوی دونتناد انترتیمنت (Dontnod Entertainments) چندی پیش از حداقل سیستم مورد نیاز و سیستم پیشنهادی برای اجرا در رزولوشن ۱۹۲۰x1080 و ۶۰ فریم بر ثانیه رونمایی به عمل آورد. امروز این استودیو سیستم پیشنهادی برای اجرا در رزولوشن ۲۵۶۰x1440 و ۶۰ فریم بر ثانیه و همچنین سیستم پیشنهادی برای اجرا در رزولوشن ۴K و ۶۰ فریم بر ثانیه روی رایانههای شخصی را اعلام کرد.
برای آن دسته از افرادی که با این بازی آشنایی ندارند، باید بگوییم که اتفاقات Vampyr در ۱۹۱۸ میلادی در لندن رقم میخورد و داستان فردی به نام جاناتان رید (Jonathan Reid) را روایت میکند که پس از خون آشام شدن وارد نیمهی فراطبیعی وجود خود شده است. جاناتان یک خون آشام تازه متولد شده، موسوم به “Ekon”، بوده و مجبور است به میل وصف ناشدنیاش به خون غلبه کرده تا به عنوان یک پزشک به بیمارانش کمک کند.
در ادامه میتوانید حداقل سیستم مورد نیاز و تمام سیستمهای پیشنهادی برای اجرای در رزولوشنهای مختلف روی رایانههای شخصی را مشاهده کنید.
فضای خالی مورد نیاز: ۲۰ گیگابایت فضای خالی در دسترس
کنترلر: از کنترلر جانبی پشتیبانی میشود اما اجباری بر استفاده از آن نیست
بازی Vampyr در تاریخ سهشنبه ۱۵ خرداد ماه ۱۳۹۷ (۵ ژوئن ۲۰۱۸ میلادی) برای پلتفرمهای پلیاستیشن ۴، ایکسباکس وان و کاربران رایانههای شخصی عرضه و منتشر خواهد شد.
با ارائه یک بهبود دهنده جدید پرداختهای درون برنامهای از عنوان Middle-Earth: Shadow of War حذف و یک درجه سختی جدید به نام Brutal به این بازی اضافه شد. همچنین اعلام شده فروشگاهی که درون این بازی وجود دارد هم در ماه جولای بسته خواهد شد.
عنوان Middle-Earth: Shadow of War از ساختههای مولولیت پروداکشنز (Monolith Productions)، از زمان معرفی خود قدمهای اشتباه زیادی برداشت که به لطف درایت و هوشیاری تیم توسعه دهنده، کم کم این بازی قدم در مسیر بهتری گذاشت و برخی از اشتباهات خود را جبران کرد. در حال حاضر بهروزرسانی جدیدی از این بازی بیرون داده شده که همانطور که قول داده شده بود، همه پرداختهای درون برنامهای را از این بازی حذف کرده است. از این لحظه به بعد شما قادر به خرید طلا در ازای پرداخت پول واقعی نخواهید بود که این داستان برای صندوقهای طلا و سایر موارد موجود در این بازی نیز صادق است.
باید به خاطر داشته باشید که فروشگاهی که در آن میتوانید به خرید طلا بپردازید، تا تاریخ ۲۶ تیر ماه سال جاری (هفده جولای ۲۰۱۸ میلادی) باز است اما توسعه دهندگان این بازی اعلام کردهاند که از این تاریخ به بعد همه این فروشگاهها بسته خواهند شد و هیچ طلایی به فروش نخواهد رسید. در حال حاضر همچنان امکان تهیه طلا از طریق فعالیتهای درون بازی و به دست آوردن صندوقهای طلا وجود دارد و شما میتوانید با آنها هر آیتمی که میخواهید را خریداری کنید اما از تاریخ ۲۶ تیر ماه به بعد، همه فروشگاههای طلا از این بازی حذف خواهند شد و هر فعالیتی که با آن میتوانستید طلا به دست بیاورید هم دیگر این امکان را فراهم نخواهد کرد.
این بهبود دهنده که اخیرا منتشر شده، تغییرات دیگری هم در این بازی به وجود آورده که از این جمله میتوان به یک درجه سختی جدید با نام Brutal اشاره کرد. همچنین از دیگر تغییرات به وجود آمده در این بازی که به وسیله این بهبود دهنده به وجود آمده میتوان به ارائه بهروزرسانیهایی در بخش Photo Mode، ارائه بهبودهایی در بخش Nemesis و یک سری تغییر دیگر اشاره کرد که لذت انجام این بازی را دوچندان خواهد کرد. علاوه بر اینها بسته الحاقی Desolation of Mordor نیز روز گذشته از طریق یک بهبود دهنده به انتشار رسید که با قیمت ۲۰ دلار هماکنون قابل تهیه است. این بسته الحاقی در نسخه سیزن پس این بازی در دسترس است که یک منطقه جدید با یکسری آیتم جدید و همینطور دشمنان و سلاحهای جدید در اختیار شما میگذارد که همه این موارد در کنار اضافه شدن یک پروتاگونیست جدید به این بازی است.
یکی از مورد انتظارترین عناوین مسابقهای سبک آرکید در سال جاری بدون شک Onrush است. عنوانی که با سبک منحصر به فرد خود میتواند برای ساعتها شما را سرگرم کند و هیجان زیادی به شما منتقل کند.
امروز کدمسترز (Codemasters) تاریخ شروع بتای آزاد عنوان مورد انتظار خود یعنی Onrush را اعلام کرد. این عنوان توسط افرادی توسعه پیدا میکند که قبل از این سابقه کار در Evolution Studios را دارند و در پروژه ساخت DriveClub نیز همکاری کردهاند. بتای آزاد Onrush از تاریخ ۲۷ اردیبهشت (هفدهم ماه می ۲۰۱۸ میلادی) تا ۳۱ اردیبهشت (بیست و یکم ماه می ۲۰۱۸ میلادی) برای پلیاستیشن ۴ و ایکسباکس وان در دسترس قرار خواهد گرفت و بازیبازان میتوانند بین این تاریخها نسبت به تهیه این بتای آزاد اقدام کنند.
اما این تمام ماجرا نیست. اگر شما به صورت دیحیتالی این بازی را برای پلیاستیشن ۴ خود پیش خرید کنید، میتوانید زودتر به نسخه بتای آن دسترسی پیدا کنید. بدین ترتیب میتوانید دو روز زودتر یعنی از تاریخ ۲۵ اردیبهشت (پانزدهم ماه می ۲۰۱۸ میلادی) نسبت به تهیه آن اقدام کنید.
اگر دوست دارید بدانید که این نسخهی بتا شامل چه مواردی است، باید اعلام کنم که از طریق آن می توانید به یک بخش چند نفره که به صورت آنلاین قابل انجام است، دسترسی پیدا کنید و یا به انجام بخش Superstar Practice بپردازید. شما میتوانید این بخش را به تنهایی و یا در مقابل رباتهای AI انجام دهید. بخش Photo Mode هم زمانی که به صورت آفلاین در حال انجام بازی هستید، قابل دسترس است. همچنین طبق چیزی که تیم سازنده این بازی اعلام کرده، رده بندی شما به باز کردن جوایز مختلف در بازی اصلی کمک زیادی خواهد کرد که بدین ترتیب میتوانید با انجام مسابقات و کسب رتبههای برتر در بازی اصلی جوایز با ارزشی به دست بیاورید.
برای کسب اطلاعات بیشتر از این که چه چیزهایی در این نسخه آزمایشی در انتظارتان هست، میتوانید در ادامه این متن ما را همراهی کنید. لازم به ذکر است که اعلام کنم نسخه کامل Onrush در روز سه شنبه ۱۵ خرداد (۵ ژوئن ۲۰۱۸ میلادی) برای پلتفرمهای پلیاستیشن ۴، ایکسباکس وان و رایانههای شخصی منتشر خواهد شد.
جادهها (هر دو جاده دارای آب و هوا و ساعت روزانه متفاوتی هستند)
ساحل Big Dune
دریاچه Crater
حالتها
کلاس خودروها
Firewall: با قابلیت جاگذاشتن اثری طولانی از آتش در پشت خودرو
Crashbang: زمانی که Tombstoneهای شما توسط شرکت کنندهها برداشته شوند، نور شدیدی از خود منتشر خواهند کرد
Tumbler: به دست آوردن مستقیم RUSH پس از پشتک زدن با خودرو
VORTEX
Turbulence: قابلیت ایجاد یک موج عظیم از طوفان در پشت خودرو
Touchdown: رسیدن هر چه زودتر به سطح زمین تاثیر زیادی خواهد گذاشت
Spiral: به دست آوردن مستقیم RUSH از انجام چرخش در هوا
INTERCEPTOR
Rampage: پر شدن کامل مخزن RUSH پس از خارج کردن هر شرکت کننده از دور مسابقه
Surge: استفاده از نیتروی پرقدرتتر اما پرهزینهتر نسبت به قبل
Pinpoint: به دست آوردن مستقیم RUSH پس از عبور از کنار خودروهای دیگر با فاصله بسیار کم
TITAN
Blockade: انداختن blockade که میتواند باعث کاهش سرعت حریفان شود و سرعت آنها را کاهش دهد
Shield: بدین صورت میتوانید به دوستانی که در نزدیکی شما هستند زرهی اهدا کنید تا در مقابل ضربات محکم ایمن باشند
Impact: به دست آوردن مستقیم RUSH با از بین بردن حریفان
تمام کنندههای حرکت آهسته (Slow Motion Finisher) از زمانی که بتسدا (Bethesda) در عنوان Fallout 3 و سپس در بازی The Elder Scrolls V: Skyrim آنها را بهنوعی همگانی کرد، از بخشهای هیجان انگیز در بازیهای تکنفره به شمار میرود، اما آیا اکنون Red Dead Redemption 2 میتواند آنها را به شگفت انگیزی بازیهای بتسدا ارائه کند؟
طی مصاحبهای که وب سایت اسپانیایی زبان HobbyConsolas با آقای راب نلسون (Rob Nelson) انجام داد، ایشان دربارهی اینکه مرگهای حرکت آهسته در Red Dead Redemption 2 چقدر “هوشمند” و “پویا” هستند و اینکه چگونه میتوانند منجر به صحنههایی تماشایی شوند، توضیحاتی ارائه کردند :
آنها [مرگهای حرکت آهسته] پویا هستند و در حین مبارزه و یا ماموریت اتفاق میافتند. اما گر حین گشت و گذار در جهان بازی توسط قانون یا گروه دیگری به دردسر افتادید، متنظر اتفاق افتادن پویای آنها باشید. آنها پویا و هوشمند هستند و بسته به عمل و شرایط شما تغیر میکنند. میتوانید صحنههایی بسیار تماشایی درمکانهای فراوانی که دوربین دید گستردهای میدهد را داشته باشید. فرقی نمیکند در ماموریت باشید یا نه، همه چیز در خدمت تجربه پایدار شما از بازی است. شما هنوز احساس میکنید که دارید بازی میکنید، با همان شخصیت و همان چیزهای مشابه: این همان زبان مکانیکی و بصری است.
با توجه به توضیحات آقای نیلسون، به نظر میرسد با یکی از جالبترین و لذت بخشترین سیستمهای تمام کننده میان بازیهای ویدئویی طرف باشیم. بازی Red Dead Redemption 2 روز جمعه ۴ آبان ماه ۱۳۹۷ (۲۶ اکتبر ۲۰۱۸ میلادی) برای پلتفرمهای پلیاستیشن ۴ و ایکسباکس وان منتشر خواهد شد.
جیاوجی (GOG) پلتفرم عرضه دیجیتال بازیهای ویدئویی است که در سال ۲۰۰۸ توسط یکی از استودیوهای مطرح بازیسازی لهستان، سیدی پراجکت (CD Projekt) معرفی و رونمایی شد. این پلتفرم با هدف عرضه بازیهای نوستالژیک و کلاسیک بدون مدیریت دیجیتال حق مولف (DRM Free) آغاز به کار کرد.
برای شناخت جیاوجی و نیت سیدی پراجکت از توسعه چنین پلتفرمی باید به عقبتر برگردیم. به دهه نود میلادی و اولین روزهای آغاز به کار سیدی پراجکت در لهستان، جایی که بازار بازی مانند اینروزهای ایران، با بازیهای غیرقانونی (Piracy) پر شده بود. گیمرها تمایلی به خرید نسخه اصلی بازی نداشتند و ترجیح میدادند کپیهای غیرقانونی و کرکشده بازیها را از فروشگاههای سطح شهر خریداری کنند.
سیدی پراجکت توانست فرهنگ خرید و لذت بردن از بازیهای ویدئویی در لهستان را تغییر دهد. با ظهور استیم و استراتژی مدیریت دیجیتال حق مولف، مخالفان بسیاری به صف اعتراض علیه وَلو و استیم پیوستند. برخی از این افراد این استراتژی استیم را نوعی توهین میدانستند و به همین منظور حاضر نبودند از استیم بازی بخرند. دسته دیگر هم تلاش میکردند همچنان از کپیهای غیرقانونی استفاده کنند و نسخههای کرکشده بازیها را به روی سیستمهای خود نصب کنند. به این ترتیب معترضان به استراتژی استیم و کسانی که دنبال نسخههای غیرقانونی بازی بودند در یک دایره قرار گرفتهاند و دزد دریایی نامیده شدند. افرادی که به زعم بازیسازان مانند دزدان دریایی به دنبال غارت داراییهای یک استودیو بازیسازی بودند.
هوشمند و باتجربه با رویکردی متفاوت
سیدی پراجکت یک بار این پروژه را در بازار لهستان اجرایی کرده بود. زمانی که افراد دنبال خرید بازیهای غیرقانونی بودند، مدیران این شرکت با عرضه بازیهای ویدئویی کلاسیکِ ارزانقیمت توانستند بازار را متحول کنند. تجربه آنها نشان میداد، افرادی که دنبال نسخههای غیرقانونی میروند، در صورتی که با پیشنهاد معقول مواجه شوند، حاضرند برای یک بازی هزینه و نسخه قانونی و باکیفیت را تهیه کنند.
با استفاده از تجربه قبلی سیدیپراجکت پلتفرم عرضه دیجتال خود را راهاندازی کرد. دقیقا با همان روش و استراتژی که روزهای اول فعالیتش به کار بسته بود. عرضه بازیهای کلاسیک تا منجر به جذب مخاطب شود. در جیاوجی بازیهای کلاسیک بدون سیستم مدیریت دیجتال حق مولف (DRM Free) عرضه میشدند.
مدیران این استارتآپ رویکردی متفاوت برای مبارزه با پایرسی و عدم رعایت حق مولف در پیش گرفتند. اصلیترین ارزش جیاوجی اعتماد و احترام به مشتری است. آنها تصمیم گرفتند به جای دنبال کردن قانونشکنان و کشیدن پایشان به پای میز محاکمه، از رویکرد متفاوتی استفاده کنند. رویکردی که براساس اعتماد و احترام متقابل بنا شده است.
با پیچیدهتر شدن سیستمهای مدیریت حق مولف، مقاومت دیجیتالی گیمرها نیز افزایش مییابد و همچنان شاهد عرضه نسخههای پایرت و کرکشده بازیهای مطرح دنیا هستیم.
شباهت بازار ایران و لهستان و نیاز به فرهنگسازی
وضعیت لهستان در دهه ۹۰ میلادی کمشباهت به وضعیت ایران در دهههای ۷۰، ۸۰ و ۹۰ نیست. در هر دهه عواملی متعددی باعث ترویج فرهنگ خرید نسخههای کپیشده و غیرقانونی بازیها شد. در دهه ۷۰ عدم وجود زیرساخت و فرهنگسازی باعث شد تا پایههای اولیه عرضه این مدلی بازیها در بازار گذاشته شود. در دهه ۸۰ هرچند زیرساختها بهتر شد اما همچنان نبود قانون حمایت از حقوق مولف باعث شد تا این جریان به قوت خود باقی بماند. در دهه ۸۰ و اوایل دهه ۹۰، هرچند شرکتها و استودیوهای بازیسازی چند ده عنوان مختلف بازی را به بازار عرضه کردند اما در میان آنها شاید تنها گرشاسپ و تا حدی ارتشهای فرازمینی توانستند فروش خوبی داشته باشند. دلیل فروش نامناسب بازیها هم قیمت پایین نسخههای کپیشده بود. به طوری که یک گیمر میتوانست در آن زمان با هزینه یک بازی داخلی، چند بازی کپیشده و غیرقانونی تهیه کنند. عدم حمایت رگولاتوری و سازمانهایی که میتوانستند نقش حمایتی برای فرهنگسازی داشته باشند باعث شد تا همچنان در اواخر دهه ۹۰ و آغاز صده جدید نیز با مشکل دانلود غیرقانونی روبهرو باشیم.
قرار گرفتن ایران در لیست تحریم استیم و از طرفی مشکلهای تبادل ارزی برای برقراری ارتباط با پلتفرمهای نظیر جیاوجی باعث میشود تا گیمرها به سمت دانلود غیرقانونی بازیها رو بیاورند. از طرفی به خاطر کرک بودن نسخه بازی و عدم امکان اتصال به اینترنت، در بسیاری از موارد گیمرهای ایرانی حتی نمیتوانند بازی را به صورت کامل و بدون نقصی تجربه کنند و از پچها و محتواهای اضافه شده نیز بیبهره خواهند بود.
شاید مهمترین انقلابی که در میانه این بنبست برای گیمرهای ایرانی رخ داد سرعت اینترنت بود. افزایش پهنای باند به ویژه در داخل کشور این اجازه را داد که بستر جدیدی همچون لهستان در بازار ایران شکل بگیرد که برای بازیهای ویدیوی و به خصوص رایانهای نقش ناشر را ایفا کند. هیولا نمونهای از همین بستر جدید و رو به توسعه است.
چنین زیرساختهایی برای انتشار در حقیقت تلاشی هستند برای فرهنگسازی و حمایت از بازیسازان در صنعت بازی ایران که میکوشند تجربهای متفاوت را برای گیمرهای ایرانی رقم بزند.
مثلا هیولا از طرفی با بازیسازان ایران همکاری میکند و زنجیره سنتی توزیع را برای آنها اصلاح کرده و از طرف دیگر تلاش میکند با آوردن بازیهای مطرحی نظیر «این جنگ من» و «فراستپانک» (که دومی به زودی در هیولا و به زبان فارسی عرضه میشود) توجه گیمرهای ایرانی را با استفاده از جذابیت این بازیها به سمت رعایت حق مولف و خرید قانونی بازیها جلب کند.
باید دید این تجربه در ایران هم مانند لهستان و جهان جواب خواهد داد.
سرویس Origins شرکت الکترونیک آرتس (Electronic Arts)، بازی Peggle را به صورت رایگان برای دانلود قرار داد؛ هر دو نسخه مک و ویندوز قابل دانلود هستند. این بازی در قالب نسخه آزمایشی در دسترس نیست، یعنی پس از دریافت آن، میتوانید آن را برای همیشه داشته باشید. قیمت عنوان Peggle در حالت معمولی ۵ دلار است.
برای دانلود این بازی باید عضو Origin باشید که مشکلی هم در این زمینه نخواهید داشت چراکه عضویت در فروشگاه آنلاین الکترونیک آرتس کاملا رایگان است.
عنوان معمایی الکترونیک آرتس و پاپکپ گیمز (PopCap Games) بازی آسانی است و این میتواند بهترین ویژگی برای یک بازی معمایی باشد. بازیکنان از فهرست Peggleهای فوقالعاده بازی یک Peggle که مد نظرشان است را انتخاب میکنند و به سمت یک تخته که پر از تیلههایی با رنگهای مختلف هست شلیک می کنند. هر Peggle توانایی به خصوص خود را دارد.
این بازی در سبک خودش بسیار جذاب است. به نحوی که میتواند فکر شما را به خود درگیر سازد و شما را مجبور کند که تمامی مراحل آن را امتحان کنید و در تمامی آنها بهترین امتیاز ممکن را در جدول امتیازها به دست آورید. تنها نکتهی منفی این بازی این است که می تواند اعتیادآور باشد. پیشنهاد میکنیم که این بازی را حداقل برای یک بار هم که شده تجربه کنید.